lördag, januari 10, 2015

Träningskväll i Mörbybadet


Var på Vattenfall World Triathlon Stockholms träningskväll - Try Triathlon - i Mörbybadet ikväll med Linda, Mårten och ungefär 120 andra simsugna medmänniskor. Ett inte allt för dåligt sätt att tillbringa en lördagseftermiddag.

Svansade in lite sent och missade början, men vi delades i två grupper där ena halvan började simma och andra halvan, där jag hamnade, fick mingla först och simma sedan. I väntan på att få hoppa i bassängen passade jag på att klämma lite på de nya swimrundräkterna från Head. Det var dock svårt att avgöra om det blivit någon förändring i grenområdet där jag hade problem med min dräkt i somras, eftersom de satt på manliga skyltdockor som var formade likt ingen levande varelse.

Sen fick jag simma. Var nyfiken på hur kroppen skulle kännas efter gårdagens ihopklappning, men det var inget att oroa sig över. Kändes finfint.

På förra årets träningskvällar valde jag nivå "medel" för simningen och slängde då avundsjuka blickar på de som var "avancerade" och simmade sjukt snabbt. I år valde jag avancerad och var inte alls lika imponerad. Det fanns en hel del renoveringsobjekt i gruppen och jag kände mig som omväxling lite duktig. Tänk vad mycket som kan ändras på bara lite mindre än ett år!

Avslutade med att byta några ord med bästa simfröken angående fredagens misärpass. Han var inte alls lika missnöjd med mig som jag själv var. Jag tolkade det snarare som att han enbart tyckte att det fanns positiva saker och lärdomar att hämta från passet. Och det kan han ju förstås ha rätt i.

Jag ska hur som helst sluta älta det som hände och fokusera framåt istället. Det finns mycket annat i mitt huvud också just nu som istället gör mig väldigt glad, och det är där tankarna ska landa. Punkt.

Inga kommentarer: