måndag, januari 19, 2015

Voltvändningsprojektet


Igår efter långpasset med Lindad åkte jag och Jonas till Tibblebadet (där vi mötte upp Linda igen, tillsammans med resten av familjen Doktár) för att öva voltvändningar. Ja, alltså, jag övade voltvändningar. Jonas övade crawl och familjen Doktár gjorde blandade saker.

Under lördagen satt jag och knarkade massa olika voltvändningsfilmer på jutjube och jag var ivrig att få sätta tänderna i kullerbyttandet igen. Övade först med korv, vändning och frånskjut. Fokus på att titta på knäna och sträcka armarna över huvudet.

Sedan försökte jag göra samma sak utan korv med med "viktlösa händer". Slutligen genom att crawla in mot kanten. Dessutom övade jag fjärilskickar med fenor under vattnet.

Höll väl på en timme eller så och jag tycker nog att jag får till vändningarna lite bättre nu. Sen är det skillnad att bara fokusera på dem och att genomföra dem under ett träningspass, men jag är helt säker på att jag kommer ro i land det här projektet så småningom. Allt som behövs är tid. Och tålamod.

Inga kommentarer: