torsdag, februari 26, 2015

En stänkare i poolen





För alla som är oroliga över min hälsa kommer här ett glädjande besked:

Jag är nästan frisk! Idag var första dagen som jag inte tryckte i mig en cocktail av nässpray, Ipren, ColdZyme och ölkorv direkt när jag kom från backen.

Åkte skidor _hela_jävla_dagen_idag. Det var för länge, men det var för att vi åkte till Dorfgastein idag igen och jag orkade inte släpa all utrustning på postbussen hem därifrån.

Är faktiskt lite avundsjuk på mina vänner och min make som med en outtömlig energi plöjer backe efter backe och vill upp igen så fort vi äntligen kommit ner. De påminner lite om Reka när hon lajjar med kottar. Det slutar aldrig vara roligt. Och jag förstår inte henne heller.

Men visst. Jag tycker det är lite roligt jag också ibland, det gör jag. Med skidåkning alltså, inte kottar. Det kan vara underhållande ett par timmar vid bra underlag och god sikt. Förutsatt att jag får fika också.

Något jag däremot verkligen uppskattar är tiden i spa-avdelningen efteråt. Uppvärmd utomhuspool, bastu och bubbelpool. Idag bubblade vi tillsammans med några personer från den tjeckiska gruppen som kom till hotellet igår. De hade med sig en petflaska som man kunde tro innehöll vatten, men som egentligen bestod av en hemgjord stänkare som de glatt bjöd Roger och Jontan på. Jag lyckades ducka den - kanske räddade det mitt liv!

Inga kommentarer: