måndag, februari 16, 2015

Simning mot ryggont


Jag lyckades inte riktigt sova ryggen frisk i natt, tyvärr, Så det var lite av en chansning att åka till simhallen i morse. Antingen skulle jag inte kunna simma alls, eller så skulle det ha en positiv effekt med ökad cirkulation i skulderbladen. Kände mig försiktigt fram under uppvärmningen och upptäckte samtidigt att jag även hade känningar på utsidan av höger axel.

Men simning är ju fantastiskt på många sätt. Väldigt skonsamt. Så jag hade inga problem att simma mina 3000 meter och det var ren friskvård. Känner mig mycket bättre nu än jag gjorde innan!

Bytte paddlar idag och använde de lite mindre från Head istället för mina vanliga gröna. Grymt sköna och smidiga. Undrar vilka som egentligen är att föredra, om man ser till träningseffekten?

Det var lugnt och skönt i simhallen även idag. Och varmt i vattnet!!! Vilken lyx det är att ha möjlighet att simma efter att kreti och pleti gått till jobbet, men innan jag måste vara där själv! Saknar dock sällskapet av Maria, Theresia, Björn och Lindad i bassängen. Eran av episka fredagsmornar i Vasalundshallen är slut och jag hinner inte med något av mina pass på 45 minuter längre, och därför kan jag inte heller simma med Maria på onsdagskvällar.

Drivkraften att simma vid tillfällen där jag kan och hinner göra det jag ska är just nu större än vikten av att få dela det med mina vänner, men jag ska inte sticka under stol med att jag kan känna mig lite ensam ibland... Har varit väldigt bortskämd med trevligt sällskap under hösten.

Inga kommentarer: