måndag, mars 23, 2015

Honey, I'm home

Vi var två som tyckte det var skönt att komma hem idag. Borta bra men hemma bäst! Ett tecken på en bra semester är att det känns som om jag varit borta länge och den här gången känns det som minst två veckor. Har jag missat något när jag var borta?

Reka och jag fick köra ensamma hem. Jonas tog nattåget direkt till Arlanda igår och var i London innan vi ens lämnat Storhogna.

Jag tycker inte om att köra långt själv. Jag blir trött fort och får ofta ont i ryggen, så jag var lite orolig hur jag skulle klara 50 mil bakom ratten. Men det gick SÅ bra. Jag var jättepigg hela vägen och körde ända till Tönnebro innan jag åt lunch (och betalade 19 kr för ett glas mjölk!), men jag stannade traditionsenligt i Lassekrog och lät Reka röra lite på sig. Att resan gick så bra tror jag berodde på att Mumin-Claire levererade! Volvo-Grisen var mer lämpad för sprintdistanser.

Komma-hem-duschen var som vanligt helt fantastisk. Inte för att jag har slarvat nämnvärt med hygienen när jag var borta, verkligen inte, men det är något särskilt med att tvaga sig hemmavid. Liksom att gå på toaletten.

Har vilovecka nu men jag körde igenom axelstyrkepasset när jag kom hem. Både naprapaten och massören i Storhogna har påmint mig om vikten av att inte sluta med det eller stretchen bara för att jag känner mig bra i axlarna, så det är bäst att lyda.

Inga kommentarer: