torsdag, mars 05, 2015

Spinning och ett varv runt Råstasjön


Det satt ju rätt långt inne att glida iväg på spinning i morse. Trots att jag kröp i säng redan kl. 19 igår och somnade någon timme senare. Spinning är inte så kul.

Idag hade jag i alla fall bestämt mig för att springa efteråt, men inte på löpbandet som senast, utan på riktigt. Runt Råstasjön. Försökte visserligen ducka även denna träning när jag vaknade, men alla förberedelser var gjorda och kläderna packade, så det fanns inga hållbara ursäkter.

Det tog kanske lite väl lång tid mellan avslutat spinningpass och tills dess att jag började springa, eftersom jag behövde ta på mig en hel arsenal av förstärkningsplagg först, men cirka tio minuter mellan cykel och löpning är i alla fall ett lyft mot en dag eller två emellan.

Löpningen kändes faktiskt hyfsad. Kanske för att det blev så pass lång paus innan. Och att det är så föredömligt kort runt sjön. Att solen sken så att mitt hjärta slog volter av hopp om liv och vår förvärrade inte situationen nämnvärt.

En rätt okej morgon faktiskt.

2 kommentarer:

Angelica sa...

Jag springer också runt Råstasjön! Senast igår! :)

Sofia sa...

Oooh! Tänk om vi hade sprungit på varandra! Då hade det blivit en ännu bättre morgon! :D