onsdag, maj 20, 2015

Backintervaller i Ursvik


Knappt hade jag hunnit komma hem efter kursen och somna igår förrän klockan ringde och det var dags att gå upp och springa backintervaller med lilla brunbjörnen.

Kände mig ändå rätt fräsch och pigg, och känslan i kroppen när jag joggade iväg var betydligt bättre än i måndags. Valde en ganska flack backe till dagens intervaller. Har tidigare gjort misstaget att välja en för brant första gången, vilket gjort passet pissjobbigt och fått mig att enbart minnas det med ångest, vilket förstås inte främjar motivationen inför nästa pass av samma modell.

Idag var det jobbigt, på flera olika sätt, men jag tar bara med mig positiva känslor från backen. Kändes skitbra faktiskt. 5x45 sekunder, 5x30 sekunder och 5x15 sekunder, det var vad Lindad hade gett mig till idag, och det var ett upplägg som passade mig väldigt bra. Som mentalt svag person så uppskattar jag när den jobbiga delen minskar ju längre jag håller på.

Märk väl - precis tvärtom mot hur det var på simningen igår.

Inga kommentarer: