fredag, maj 08, 2015

Det drar ihop sig

Väldigt länge har det här loppet, som ju "inte går förrän i maj", känts väldigt avlägset. Till och med första tiden här på Mallis kändes det avlägset. Nu känns det jävlarimig inte alls så längre. Plötsligt händer det!



Igår var jag, Anna och Sofia iväg och hämtade våra nummerlappar, kollade in expot, identifierade målet och handlade brandade prylar i Ironmanshoppen. Jag fick med mig en keps att ha under loppet och en larvig skärm. Gissar att jag även kommer köpa en t-shirt eftersom den har mitt namn tryckt på sig, vilket man ser om man använder lupp. Ironmancirkusens marknadsavdelning måste vara den skarpaste i världen.



Simmade en stund på eftermiddagen och gjorde 25 dyk, bara för att röra lite på mig, innan det var infomöte där vi fick chansen att ställa frågor till erfarna triathleter i gruppen. Det var givande!

På kvällen åkte vi, som i jag, JG, Lim, Roger Ström - min dröm och Anna Trisaphir, in till Alcudia, drack cava, tittade på de som provsimmade banan och åt middag.



Idag har jag packat mina växlingspåsar och försöker att inte freaka ur av oro över att ha glömt något, samtidigt som jag njuter av sista minuterna vid hotellets underbara pool. Ganska snart ska jag åka och checka in cykeln, gå på race briefing, dricka mer vatten och fortsätta försöka andas med magen. Sen måste väskan packas för hemfärden, så jag slipper det efter loppet.

Starten går imorgon bitti kl. 08:05, jag har startnummer 308, och vill du följa mig under dagen kan du antagligen göra det på ironman.com. Annars räcker det om du skickar glada tankar till mig.

Inga kommentarer: