fredag, juni 12, 2015

Jag är extraordinär

Jag fick en uppenbarelse idag.

Det var under den väldigt långsamma morgonprompen med Reka som det slog mig hur extraordinär jag är.

Jag har gjort så många häftiga saker de senaste åren. Jag har sprungit marathon och kört multisport, swimrun och triathlon. Jag kan pressa min kropp framåt i flera timmar, över berg, i terräng och genom vatten.

Det går inte alltid snabbt för mig men det går alltid framåt. Jag ser ofta ner på mig själv och tycker att jag inte räcker till. Tänker att så mycket som jag tränar så borde jag väl orka lite längre, vara lite tuffare och lite snabbare.

Men idag kändes det som att jag är ganska speciell ändå. Uthållig, stark och rätt jävla häftig. Idag har varit en bra dag!

Förutom att inse min egen förträfflighet så har jag vilat, förberett utrustningen inför Stockholm swimrun imorgon och varit på solskensparty. Som sagt, en bra dag!

Inga kommentarer: