söndag, juni 21, 2015

Lätta 15 på Käftudden



Vaknade med svinont i nacken imorse. Aj aj aj. Det begränsade definitivt lusten att springa långpass idag. Men solen sken från en klarblå himmel så det var lika bra att bita ihop och studsa iväg.

Gjorde det till avsnittet av en Huskypodkast från förra året som handlade om Ö till ö och Engadin swimrun. Intressantast var en tysk som hade äventyrat sedan 1981, sprungit närmare 700 marathon i nästan 100 olika länder, korsat fyra kontinenter till fots, bestigit otaliga berg och kört oanständigt många multisporttävlingar. Han skötte dessutom i princip hela intervjun själv. Jävligt cool.

Sen provade jag Spotify Running för första gången. Älskar't!!!

Löpningen gick bra. Jag hade fin fart på benen och inte ont i ryggen. Fick hela tiden springa med handbromsen i för att inte dansa iväg för fort. Kämpade med att styra tankarna i en positiv riktning, inte känna efter om jag var trött och vara välvilligt inställd till såväl mig själv som distansen. Så känslan nu efteråt är att det var ett glatt, kort och lätt pass. Härligt!

När jag kom tillbaka till stugan svidade jag om till bikini och däckade i en solstol resten av dagen.

Inga kommentarer: