söndag, juli 19, 2015

Heldagsagility i Älvkarleby


Trots att det var en väldigt välordnad och perfekt tävling i Älvkarleby idag, så tog det fruktansvärt lång tid. På lite drygt 8 timmar, exklusive restid, hann vi köra sex lopp, tre hopplopp och tre agilitylopp. Som tur var kunde jag hänga med Ofelia, Emilie, Olle och Ullis under dagen, så det kändes ändå överkomligt.

Målet för tävlingen var att vinna fyra lopp. Okej, det var lite på skoj, men man måste ju sikta högt.

Och vi vann faktiskt vårt första lopp, och fick vår andra pinne i hoppklass 2. Trots försök till tjuvstart.

Andra loppet, agility, diskade vi oss i. Det blev strul i slalom och jag körde inte ens klart banan.

Tredje loppet var det bästa jag har gjort på tävling, men tyvärr rev hon ett hinder. Varför var det så bra då, tänker du när du tittar på filmen nedan? Det är kanske inget perfekt lopp, men jag höll mig till min plan, Reka höll sig till min plan, det var inga uppenbara knasigheter som hände och vi klarade den för oss mycket svåra slalomingången. Baaam! Det var som en seger!

Fjärde loppet, hopp, diskade vi oss igen. Slalomstrul och fel väg. Det gick lite vilt till, helt enkelt. Vilt och okoncentrerat.

Femte loppet, som också var ett hopplopp, nollade vi. Det blev några rätt stora svängar men i det stora hela kändes det bra. Tyvärr var det många andra som nollade också, och vi var en sekund för långsamma för att få pinne. Damn!

Sista loppet, agility, diskade vi oss också i. Var riktigt trött vid det här laget, och tappade fokus en sekund, vilket fick Reka att flyta ut och toucha A-hindret.

Är ändå sjukt nöjd med dagen och vår insats. Duktig hund. Snäll hund. Okomplicerad hund. Älskad hund!


Hopploppet, vinst och pinne


Agilityloppet, bästa ever men 5 fel.

Inga kommentarer: