fredag, juli 17, 2015

Lite av mycket

Bensparkar gör man ovanför ytan, va?

Träffade mein papa vid Edsvikens strand i morse för att delta i invigningen av hans nyinköpta våtdräkt. Temperaturen visade på 16 grader i ytvattnet vid strandkanten. En human och mysig temperatur enligt mig. En chockerande och på gränsen till obadbar temperatur enligt min far.

Att jag sedan fick simma själv, med honom som strandvakt, berodde dock på att han, i samråd med mig, i sista stund bestämde att våtdräkten var för stor, och att han måste byta till en mindre. Den ursäkten funkar bara en gång.

Simningen kändes okej. Det var lite rörelse på vattnet som störde oväntat mycket. Försökte tänka på tekniken, hitta rytmen, sträcka ut, glida ordentligt och att inte svälja hela Edsviken varje gång jag råkade få till en otajmad andning mitt i en våg. Simmade blygsamma 2x250 meter ungefär, och i pausvilan mellan fick jag chans att träna på en segerintervju.

Det är lätt att glömma intervjuträningen, det är ju alltid så mycket annat som också måste tränas. Men så plötsligt står man där och har vunnit OS eller VM eller nåt obskyrt lopp i Bandhagen, och förväntas stamma fram några väl valda ord. Då gäller det att vara luttrad. Tycker jag klarade denna första, mycket enkla träning bra.



Efter simningen och frukost drog jag och Trattefnatt till skogen för en kort löprunda. Benen kändes oväntat bra, även om det gick oväntat långsamt genom terrängen. När jag kom ut på elljusspåret ordnade det dock upp sig, och jag avslutade som en gasell. Sjukt bra slut. Blev peppad och fick självförtroende. Man ska aldrig ge upp på ett pass, det kan vända när som helst!

Följde upp löpningen med yoga - post run med Fiji McAlpine på doyogawithme.com. Härligt att yoga rejält uppvärmd! Kände mig jättemjuk och lyckades med ett move jag aldrig klarat förut.

Inga kommentarer: