söndag, juli 05, 2015

Pre-pre-race meeting



Jag och snyggingarna på bilderna hade ett litet pre-pre-race meeting inför Engadin swimrun vid Kafé Sjöstugan idag.

Ända sedan vi anmälde oss till loppet, ja till och med tidigare än så, har jag sett simningen i det förmodat iskalla vattnet som en av de största utmaningarna i Schweiz. Det har varit mitt fokus.

Well, change of plans!

Temperaturen i vattnet verkar ligga på trivsamma 14-18 grader, och istället är det antagligen värmen i luften som kommer att bli svårast att hantera. 32 grader och strålande sol väntas på lördag.

Jag har simsprungit i såna temperaturer förut. Jag är förberedd. Men det betyder inte att jag gillar det.

Trots det känner jag mig helt lugn. Jag har allting jag behöver. Jag har testat all min utrustning, både för kalla och varma förhållanden och är väldigt trygg med den.

Min och Lindas uppgift är klar som korvspad. Vi ska hoppa in i en egen liten bubbla och lämna omvärlden utanför. Vi ska se till att röra oss framåt, hålla humöret uppe, få i oss energi, dricka kopiösa mängder vatten och ta oss förbi alla cut offer, hela vägen till mål. Det kommer inte bli lätt men hur vi än räknar på det så kommer vi fram till att kapaciteten finns.

Jag ska springa det längsta jag har sprungit, 47 km, med 1450 höjdmeter. Jag ska simma knappt 6 km. Det kommer vara så jobbigt att jag inte kan förstå och ändå längtar jag som en tokig efter att äntligen få sätta igång!

På tisdag åker vi!

Inga kommentarer: