lördag, augusti 22, 2015

Dagen före


Vilken morgon det var! Dimman var as thick as jelly brains (thicker!) och det var som att vara i en ångbastu. Fast kall. Efter morgonpromenaden med Reka åkte jag till M&D och lämnade Tratte, och hämtade istället hem Chrille efter servicen han fick igår.



Sen åkte jag in till stan och tittade på elitdamernas start i Stockholm Triathlon. Träffade massor av vänner som också var där och tittade. Riddarfjärden såg rejält gropig ut idag och jag hoppas den lugnar sig tills i morgon, även om jag inte tror det. Damerna bevisade hur som helst att det går att simma fort ändå. Inga ursäkter.


Sen gick Johanna och jag och kollade på loppet uppe vid slottet, käkade mat och jag drack ett glas bubbel. Det måste väl vara den absolut bästa uppladdningen? Cava vid målet redan innan loppet. Medaljörerna i dagens lopp hade en champagneceremoni vid prisutdelningen där de sprutade bubbel på varandra, och det är väl lite så jag ser framför mig avslutningen av mitt eget lopp imorgon.


På väg därifrån träffade vi vinnaren, Sarah True och gratulerade till segern. Hon var sjukt stark i loppet och imponerade väldigt! Hennes bästa tips för imorgon var att ta det lugnt i början på löpningen och att undvika att få champagne i ögonen. Check!

Är faktiskt sjukt jävla peppad nu. Ska bli så himla roligt och det spritter i kroppen av längtan att få köra!

Inga kommentarer: