torsdag, augusti 27, 2015

Förberedelser för multisport i Hofors



Ännu en helg med lattjo lajban närmar sig. Då åker nämligen jag, Jonas och Lindad till Hofors för att Team Attack of the Invisible Rubber Ducks för tredje gången ska vara med i multisportloppet Hofors Adventure Race. Jonas är lagets fotograf, chaufför och mentala coach.

Innan tävlingen lyxar vi till det med en övernattning, fikabuffé, spa och gourmetmiddag på Högbo Brukshotell. Kommer bli så grymt! Jag längtar!

I multisport orienterar man sig fram i löpning, MTB och paddling, och eftersom min MTB Milton stått orörd i garaget ganska länge nu så tog jag och Reka en tur i Ursvik imorse och kollade att allting fungerade som det skulle. Och det gjorde det. Vi cyklade på enkla grusvägar, några enstaka små stigar och byggde självförtroende. Det var faktiskt jätteroligt. Mycket roligare än att cykla landsväg.


På tävlingen i Hofors ingår även ett äventyrsmoment varje år. Första året var det luftmadrasspaddling, förra året fick vi fira oss ner från Hofors brandtorn och gå på slack line, och i år ska vi leka hinderbana.

Som jag skrattade när jag såg det. Springa genom däck kan jag väl göra. Men att klättra upp för rep? Gå armgång? Lyfta atlasstenar? Tjena. Resten av sakerna som förekommer på banan på bilden vet jag inte ens vad de innebär, och lika bra är väl det.

En i laget gör hinderbanan i början av racet och en gör den i slutet. Ska bli så fruktansvärt roligt, jag har aldrig i hela mitt liv gjort något liknande, så jag ser verkligen fram emot det.

Det bästa med tävlingen i Hofors, förutom det trevliga arrangemanget, alla vänliga Hoforsbor och den helt underbara naturen, är att både jag och Linda har en väldigt avspänd inställning till loppet. Vi är där för att ha kul. Inga tids- eller prestationsmål så långt ögat når. Vi kan knappt läsa karta och vi cyklar ytterst sällan, men vi går igång på utmaningen i att ta ett litet steg utanför komfortzonen och tillbringa en härlig dag i skogen.

Det kommer bli helt fantastiskt!

Inga kommentarer: