torsdag, oktober 08, 2015

Snabbt är det nya svarta


Ny dag, ny simbassäng och nya träningspass från Simfröken i näven.

Egentligen hade jag inte lust att simma nu på morgonen, men eftersom jag och Jontegull har rest om varandra i över en vecka så ville jag helst vara hemma ikväll, när han för en gångs skull också är det.

Tyvärr är det en jobbig snubbe som inte majndar sina egna business i bassängen på torsdagsmornar. Vill undvika att vara där när han är det...

Idag skulle jag i alla fall simma fort. Igen. Det är ju det jag ska försöka göra framöver. Jag ska bli ruskigt snabb på 50 och 100 meter när jag blir stor, det är planen. Snabb som en riktig simmare.

På programmet idag stod, förutom lite uppvärmningsjox och teknik, 6x50 meter i fart 3 och 3x50 meter i fart 4. Det var väldigt jobbigt, framför allt på slutet. Redan efter den första av de tre vrålsnabba 50:orna kände jag en spontan motvilja mot att fortsätta plåga mig. Varför utsätter jag mig för sånt här när jag skulle kunna ligga på soffan och käka vingummi istället?

När den typen av tankar dyker upp är det jävligt skönt att kunna falla tillbaka på vetskapen om hur gärna jag vill förbättras. Kicken av att se mig själv utvecklas är värd så mycket, och jag vill inte vara den som ger upp eller viker ner mig. Vill verkligen inte! Så det var bara att veva vidare, och det gjorde jag faktiskt med ett leende på läpparna. Hur råjobbigt det än må ha varit så var det samtidigt himla roligt också. Längtar redan till imorgon och nästa pass!

Och även om jag dog rejält på slutet så är jag väldigt nöjd med resultatet idag. Tider enligt Garmin:

6x50m: 47, 46, 47, 46, 47 och 48
3x50m: 43, 43 och 46

Inga kommentarer: