söndag, oktober 18, 2015

Till fots

Jag är inte klar med helg än. Jag vill ha söndag imorgon igen. Inte måndag.

Det blev mycket promenerande i lördags. Vilodag från all träning och oceaner av tid över. Gick en lång runda med Jonas och Tratte i Rösjön på morgonen och sen blev det fikahäng och ytterligare en långpromenad med Gunnika och Diesel i Stora Skuggan på eftermiddagen. Det var superhärligt!

Idag sprang jag mitt första riktiga långpass sen I can't remember när. 12 km i makligt tempo i skogarna kring Enebyberg blev det och jag är så himla nöjd. Hade en jättefin känsla genom hela rundan.

Någonstans innerst inne så har jag inbillat mig att jag lätt skulle kunna riva av långpass på 20-25 km som förr, men så är det faktiskt inte längre. Kan inte leva på gamla meriter. Är därför stolt över att jag äntligen tagit mitt förnuft till fånga och accepterat att jag sakta måste börja bygga upp långpassen igen. Det här var en grym start!

Träning är så sjukt mycket roligare när det går bra! När man märker en förbättring! Att springa har blivit väldigt mycket roligare de senaste veckorna pga att jag utan större ansträngning plötsligt pinnar på snabbare än vad jag kunnat göra på länge. Kan till exempel fortfarande knappt fatta att jag lyckades springa 15 minuter i 4:50-tempo i fredags. Vet inte om det någonsin har hänt förut.

Inga kommentarer: