tisdag, november 24, 2015

Simskola, tacksamhet och sjölejon

Simskolan igår var rolig. Upplägget för kvällen såg ut så här:

200m insim
6x25m teknik - 2 st släp/2 st 10 knutna + 15 ss/2 st acc
50m - f4
100m - varje 25:a 10m benspark på sidan + 15 ss
150m - fokus voltvändningar
200m - andningskontroll - var 3:e/var 5:e
150m - fokus voltvändningar
100m - varje 25:a 10m benspark på sidan + 15 ss
50m - f4
Startdyk + 25 meter valfri fart + voltvändning

Jag var allmänt motiverad och belåten, och tyckte passet var kul. Kände mig uppsluppen över att vara i simhallen, tacksam över att ha träningsgruppen och alla fina träningskompisar. Det har berikat mitt liv det senaste året. Är också väldigt glad över att ha fått möjlighet att agera simfröken den här hösten. Det är väldigt givande att undervisa och fantastiskt att vara med och se hur eleverna utvecklas.

Insimmet kändes bra och när det kom till 50:orna i f4 så försökte jag laborera med tanken för att hitta ett sätt att komma ur mina förbannade mentala problems. Försöker leka psykolog med mig själv.

Istället för att tänka "sprint fast lugnare" så tänkte jag "tröskelfart fast snabbare och med mjölksyra". Båda betyder i min värld fart 4, men det första är svårt att få till, jobbigt och obehagligt. Det andra är tryggt och ansträngande på ett utmanande härligt sätt.

Funkade ändå hyfsat. Första klockade jag på 42 sekunder och andra på 44 (a.k.a 40 och 42 minus klockblipp).

Apropå blipp så lämnade jag mycket motvilligt ifrån mig låne-Garmin 920xt igår. Det var jättesorgligt. Hoppas vi ses igen.

Avslutar med två vingliga filmer från morgonens lek- och rörlighetspass på gymmet. Sjölejon Demnert.



Inga kommentarer: