fredag, januari 22, 2016

Anledningar att shoppa



Det finns alltid anledning att shoppa träningsprylar. När det går bra, när det går dåligt, när man måste pigga upp sig, när man är ledsen, när man behöver omväxling eller inspiration, när kompisen har köpt något man blir avundsjuk på, när det är rea, när det bara finns ett exemplar kvar... listan kan göras hur lång som helst.

Anledningarna att köpa just badmössor är för mig... noll. Varje sim-, triathlon-, och swimruntävling jag har deltagit i har tillhandahållit badmössa. Jag har många, många badmössor.

Men så halkade jag in på proswimwear.co.uk och plötsligt hade jag klickat hem fem stycken som jag absolut inte skulle kunna leva utan. Jag menar, hur snygga?!!

Idag attackerade jag vattnet som en warbird. Svårt val, men det kändes bra. Distanspass på 3750 meter, varav en maffig huvudserie på 3000 meter. Jobbigt men effektivt - när jag väl hoppat in i huvudserien var det bara att köra:

500 meter med fenor, vila 60 sekunder
2x250 meter med paddlar och dolme, vila 40 sekunder
4x125 meter 50 fritt/25 rygg/50 fritt, vila 20 sekunder

Gånger två, utan extra vila mellan varven.

Jag blev svinigt jävla trött på slutet. Men jag ger mig en klapp på axeln för att jag kämpade så hårt för att hålla ihop min simning. Hårt som i att våga ta det lugnt, sträcka ut, få med höften, hitta bra grepp och tänka på tekniken, istället för att börja veva som en vilde med armarna i tron att passet blir snabbare överstökat då.

Min inställning och beslutsamhet idag får högsta poäng. Poäng får jag också för ytterligare en riktigt bra vecka där jag loggat strax över 9000 meter i bassängen. Hurra för mig!

Inga kommentarer: