torsdag, januari 21, 2016

Sloo mo med bra känsla



Fortsätter att gilla läget. Igår blev det 2200 meter i Sollentuna simhall och trots att jag kände mig lite trött och sliten i axlarna (utan att jag har ont, mind you) när jag började så är jag väldigt nöjd med passet. Återigen den där bra känslan i vattnet. Vad är det som gör den? Bålen? Rytmen? Höften?

Pappa var med och jag bad honom filma för att jag kanske skulle kunna se vad det är, men det gjorde jag inte. Det är lite skakigt och dålig kvalitet men jag ser bara att det verkar gå i slow motion. Ska tänka på att försöka öka frekvensen något.

Filmen togs under den sista sammansatta 75:an i fart 2, under mina 20x75 meter. Igår låg jag på runt 1:53-1:56/100 m på de första åtta, vilket medvetet var några sekunder långsammare än när jag körde samma pass i tisdags. Återigen full kontroll. Sen gick det ungefär lika snabbt som förra veckan med paddlar och dolme (1:34-1:37/100 m) respektive paddlar och fenor (1:23-1:25/100 m).

Det är så himla kul just nu. Jag längtar efter varenda simpass!

Inga kommentarer: