onsdag, februari 10, 2016

Ge inte upp direkt



Såg den här övningen på det fantastiska Internet och kände mig nödgad att prova på gymmet igår. Stabilitet, bålstyrka och benspark i ett! Den optimala övningen för en hängiven simmargröngöling?

Är väldigt nöjd över det här första försöket. Dessutom älskar jag filmen. Pappan får feeling och det sprider sig inom gruppen. Träning ska vara roligt!

Min tidigare PT, Tommy, brukade alltid prata om "kaosteorin" när man gjorde en övning för första gången. Man spänner hela kroppen, vet inte riktigt vilka muskler som ska jobba och det är svårt att få till det. Kaos, så att säga. Men redan efter ett par försök så går det markant mycket bättre.

Upplevde att det var så med den här övningen. Redan andra gången var jag betydligt stabilare.

Jag upplever ofta kaosteorin även när jag försöker mig på något nytt i bassängen och jag märker det på eleverna under crawlkurserna. Vissa saker känns helt omöjliga vid första försöket, och sen plötsligt sitter de som en schmeck.

Slutsats: Ge inte upp, åtminstone inte direkt.

Inga kommentarer: