lördag, februari 13, 2016

Inför SM i 28m medley



Så här såg det ut i finalen på SM, Stockholmsbuss-Mästerskapen, i 28 meter medley för damer förra året. Tyvärr hade tävlingsledningen sparat in på kostnader i det inhyrda kamerateamet, varför inte hela den spännande finalen rymdes på inspelningsenheten. Det som visas är ett hopklipp från kval- och finaltävlingarna.

Med knappt tre veckor kvar till årets mästerskap är intresset större än någonsin. I damklassen kommer vi att få se Lim, undertecknad samt debutanten Blindmyran att göra upp om segern.

I herrklassen är de tävlande ännu fler. Direktör Demnert, Roger Ström - min dröm, Ola Bandola och fjärilsproffset Hertz förväntas stå på startlinjen.

SM i 28m medley är en mycket prestigefylld tävling och trots att motståndet är tufft tänker jag inte nöja mig med något mindre än en pallplats i år!

Tävlingen sker med "start nerifrån" vilket är tur, eftersom mina startdyk forfarande lämnar mycket att önska. Jag behöver hjälp med hur jag ska gå tillväga för att utvecklas. Är trött på att bara ramla rakt ner från startpallen. Jag vill starta med power!

Som avslutning på passet igår försökte jag mig på just detta, vilket resulterade i fem rejäla lårplask. Aj. Jag vet inte vad jag håller på med. Sa jag att jag behöver hjälp? HJÄLP!

Inga kommentarer: