söndag, februari 21, 2016

Pannbensgymnastik


Du undrar kanske vad bilden ovan föreställer? Om det inte är klart som korvspad kan jag berätta att det är min och Lindads strecklista över antalet vändor i "Mörtbacken" idag. Totalt 20 stycken blev det, och drygt 500 höjdmeter in på kontot. Catching. Till och med Reka blev trött.


Jag var också trött. Mest mentalt. Det var tråkigt och jag ville inte. Jag ville inte springa runt Mörtsjön fyra gånger á 2.5 km och jag ville absolut inte gå upp för nån sketen backe 4x5 gånger. Jag.ville.inte. Det togs till och med en allmän notering om det i gruppen.

Samtidigt kunde jag ju inte ge upp. Hur hade det sett ut? Det var ett jävla dilemma.


Hela rundan genomfördes därför förstås som planerat och jag kan ändå känna mig lite stolt över att jag så fullständigt ovilligt ändå höll igång under två och en halv timme. Och trots att vi gick upp och ner för backen så känner jag nu exakt var på kroppen min rumpa sitter, aka den fick, precis som pannbenet, jobba ordentligt idag.

Behind the scenes:


Inga kommentarer: