onsdag, februari 03, 2016

Träningsvärk och sjukdag


Just snyggt att vakna med träningsvärk i magen under en vilovecka. Det känns inte som återhämtning då.

Anledningarna träningsvärken äro två:

Igår morse var jag på gymmet. Ett bra pass med fokus på rörlighet och stretch som avslutades med magövning på bosu. Auch. Anledning ett.

Igår kväll var jag i simhallen. Ett bra pass med fokus på lugn fart och teknik som inleddes med fjärilskickar på rygg med fenor. Auch. Anledning två.

Idag ska jag äntligen ta mig tid till några timmar i horisontalläge. I söndags berättade jag att jag kände mig 15% sjuk när jag vaknade. Den känslan var kvar i måndags morse, dessutom i kombination med att jag mådde bäver över.... en tjejgrej. Och dessutom, att jag är sjuk på en måndag händer inte.

Igår hade jag inte heller möjlighet att vara sjuk, eftersom jag så gärna ville simma med Maria på kvällen. Så jag fick helt enkelt planera in sjukdagen idag istället.

Så det blir till att jobba halvdag, gå långpromenad med Reka, yoga, sova, dricka mycket te och vältra mig i hur synd det är om mig. Imorgon är jag förstås frisk igen, så det gäller att passa på!

(Ps. Nej, jag tränar inte när jag är sjuk. Det är inte så man bygger en stark kropp. Men är jag bara lite allmänt hängig och ovillig så tränar jag. Ovanstående är skrivet med en s.k. glimt. Jag är ytterst sällan sjuk på riktigt.)

Inga kommentarer: