onsdag, mars 09, 2016

Simning med bästa brudarna



Maria simmade som vanligt så världsmästarsnabbt att hon inte ens hann fastna på bilden från gårdagens simträning i Vasalundshallen. Men hon var där. Jag var där. Theresia var där. Känslan var där. De där brudarna sprider så mycket glädje omkring sig!

Lattjade lite med min nya tempo trainer. Beep-tamagotchi. Efterlyste kom-igång-tips på Instagram och fick ett långt mejl från supersnälla Anna Rosén Rösiö på Simcoachen.se. Vilken fin människa som tog sig tid att skriva detta till mig, trots att vi inte ens känner varandra! Stort tack, Anna!

Hade skitfin feeling i vattnet igår, mycket bättre än i måndags. Ända till bensparken, 8x25m med platta. Så.jävla.tråkigt.att.simma.benspark. Uss!

Fick hjälp av Maria och Theresia att spana på mina fötter när jag maxade 12.5:or på slutet och juryn var enig om att mina fötter var över ytan och fladdrade under de första två, trots att jag aktivt försökte hålla nere dem. Intressant!

På följande längder minskade jag storleken på bensparken, men försökte ändå hålla en hyfsad frekvens, och då blev det tummen upp. Svårt att känna själv. Bra med kompisar!

Hade varit spännande med en jämförelse i tid på de båda varianterna. Känslan när jag höll fötterna på rätt sida ytan var obekväm och knasig. Ovan. Spänd. Mycket att jobba på där. Idag väntar dock tröskelhundringar! Pepp!

Inga kommentarer: