onsdag, april 27, 2016

Dag 3 - jag gör min grej


Tredje dagen i paradiset. Ingen gemensam morgonyoga eller -simning eftersom de allra flesta idag skulle köra Stora bergsturen och cykla upp på Puig Major. Inte jag. Min mage gjorde små lyckovolter över att jag slapp. Att ha blivit förnedrad av den där kullen en gång räcker utmärkt, tackar som frågar.

Vinklade istället glatt av alla vänner och körde sedan egen morgonyoga på rummet, ett bra sätt att få status på kroppen. Konstaterade träningsvärk i magen och stela baksidor.


Förflyttade mig till relaxpoolen och slumrade till nästan omedelbart. Idag var det varmt och soligt, till skillnad från senast (igår? förra veckan?) och det var så jävla skönt att bara ligga där. Jag älskar solen, jag är byggd för varma klimat! Hade gärna legat kvar länge, länge, länge men var tvungen att gå och äta lunch för att hinna smälta maten till kl. 13, då jag hade en simbana bokad.


Dagens pass var på mastiga 5100 m, längre än vad jag någonsin simmat under ett "vanligt" pass i bassängen. Det kändes jobbigt redan innan jag ens börjat. Kunde jag åberopa för hög pooltemperatur och avvika?


Väl i vattnet kändes kroppen seg, och mina inledande 10x200m i fart 2 upplevde jag inte alls så lugna och sköna som jag velat att de skulle kännas, trots att de sammansatta inte gick snabbare än runt 3:48 och de med paddlar och dolme på strax under 3:30.

20x75m passerade dock förbi ganska snabbt och jag klarade växlingen mellan rygg och mage utan att bli illamående mer än första gången. Till och med de avslutande 50:orna i olika farter gick oväntat bra. Kanske inte så snabbt, men med en tydlig fartskillnad.

Foto: Mia Nordborg

Så här efteråt är jag extremt nöjd med mig själv. Och trött. Passet tog två timmar och nu känner jag behovet av en vilodag från simningen växa. Och det kommer, både på fredag och lördag. Först har jag dock en ungefär lika lång distans som idag kvar att beta av.

Morgondagens planer:

07:00 Simning, teknik
10:00 Löpning, backteknik och intervaller
13:00 Simning, OW

Inga kommentarer: