tisdag, april 12, 2016

Låga förväntningar


Precis som på filmen, som kommer från Insta, kände jag mig när jag klev upp ur vattnet igår.

När jag klev ner i bassängen hade jag huvudvärk, var fortfarande sliten efter söndagens långpass och hungrig eftersom jag glömt melliset hemma. Mina förväntningar på mig själv var noll. Kanske var det därför det gick så bra. Eller för att våra elever innan träningsgruppen simmade så jävla bra och jag kände mig otroligt inspirerad av det.

Huvudserien av korta intervaller såg ut så här:

8x25 start 35
50 plask och lek
8x50 start 1:10
50 plask och lek
8x25 start 35

Simmade betydligt fortare än jag trodde jag skulle. De första åtta landade utan större ansträngning på 21s, följande på 46s och de sista på 22s. Jag tyckte jag simmade hur lugnt och kontrollerat som helst, speciellt på 50:orna, och ändå gick de snabbare än de brukar gå. Knasigt.

Slog sedan personbästa i dusch och ombyte och lyckades komma iväg från Vasalundshallen innan matchen mellan AIK och Göteborg tog slut på Friends Arena.

Inga kommentarer: