måndag, april 04, 2016

Swim Open i Eriksdalsbadet


I lördags, efter succéloppet (50:38!!!), var jag, Lindad och Theresia i Eriksdalsbadet och tittade på Swim Open. Det var jätteroligt! Så jäkla inspirerande!

Nu är jag ju en något mer erfaren besökare på simtävling än vad jag var när jag och Maria tittade på SM 2014, men det är fortfarande mycket konstigt som sker där kring bassängen.

För åskådarna omkring oss verkade dock vi stå för en del av underhållningen. Kan möjligen vara så att vi lite omoget satt med stora ögon och fuktiga läppar och hyllade de fantastiskt välsvarvade manliga simmarna som passerade förbi nedanför oss. Alltså... de var som seriefigurer. Vilka kroppar!


När vi under eftermiddagen fick chansen att klämma på Simon Sjödin så var det klart vi tog den.

Nu längtar jag ännu mer efter att få simma själv. Längtar tills ikväll. Facebook påminde mig idag om att jag för två år sedan hoppades kunna simma 5x100m på under 2:00 per hundring. Idag är det min lugna fart. Älska utveckling!

Inga kommentarer: