lördag, maj 07, 2016

Dag 12 - regn och positiv träning

Vad härligt vi har det här på Mallorca! Jo, på riktigt!

Regnet öste måhända ner idag, vilket förstås var supertragiskt för alla som körde triathlontävlingen Mallorca 70.3 (och för alla som valde att inte ens starta), men för mig är livet toppen ändå.

I poolen, där min dag startade, blir man blöt oavsett!



I morse körde jag resans näst sista tröskelpass i bassängen. Allting skedde helt enligt plan - 10x150m i f2+ på strax under 2:45 och 10x75m med fenor i f3 på precis under minuten.

Är osäker på om anledningen till att jag inte ville kliva upp efter passet var för att det var varmare i vattnet än på land, eller om det berodde på att jag faktiskt bara älskar att simma. Cuz I do!

Under vuxenkollot har jag fått SÅ många positiva kommentarer om min simning. Tror till och med antalet komplimanger under de här två veckorna har varit fler än jag sammanlagt fått under hela mina drygt tre och ett halvt år som simmare, och det betyder verkligen otroligt mycket för mig! Så tack till alla!


Efter simpasset åkte vi in till stan, åt lunch och hejade på alla tappra hjältar som trots allt valde att tävla och kriga mot regnet idag. Grymt bra jobbat!


Från Alcudia drog jag och fina Sommarkatten ut på en 15k-runda löpning, i ett försök att reparera det som inte gick så bra senast. Det regnade fortfarande ganska kraftigt men jag har alltid tyckt att det finns en viss charm med att springa i regn. Jag känner att jag lever då.

Det kändes väldigt, väldigt bra idag. Tänkte inte så mycket på att jag sprang sjukt fort hela tiden, utan hade det faktiskt mest bara jävligt trevligt. Det här var en runda som gjorde mig glad och som jag kommer packa i min peppryggsäck, både som ett fint minne och som ett bevis på att jag faktiskt kan hålla ett högre tempo på en lite längre distans.

Nu ska vi korka upp en flaska bubbel och ladda för kvällens festmiddag. Imorgon åker många hem. Inte jag.

Min plan för imorgon:

Vila!

Inga kommentarer: