tisdag, maj 31, 2016

Första OW-träningen i Rösjön



Efter gårdagsmorgonens lågvattenmärke i bassängen och en stökig dag på jobbet åkte jag via extremkö till Rösjön och första OW-passet med Fredrik Lundin, aka Coach Ludde.

Temperaturen i vattnet bedömde jag vara ungefär 14 grader och det tog 45 minuter innan jag började frysa så mycket att jag valde att kliva upp. Efter inledande teori övade vi på andning och navigering, innan vi avslutade med några kortare fartökningar. Hade en bra känsla.

För några månader sedan lyssnade jag på en pod med Coach Ludde, där han på frågan om man kunde bli en bra simmare om man inte börjat som barn, utan att tveka svarade ett bestämt "NEJ!". Jag blev oerhört provocerad av det och tänkte att jag aldrig ska träna för någon med så tråkig inställning. Glöm det.

Ja, och sen stod jag ändå där vid Rösjön igår, anmäld till tio träningstillfällen med nämnda Fredrik. Typiskt mig.

Han var dessutom supersympatisk och jag lärde mig saker. Är inte det ännu mera typiskt?

Inga kommentarer: