onsdag, maj 18, 2016

Humörshöjande inköp


Jag har tröstshoppat. I ärlighetens namn vet jag inte om jag verkligen behövde tröstas, jag är faktiskt väldigt glad, men varför chansa? Tröstshoppingen var simrelaterad och mycket lyckad.

Det jag har på mig på bilden är en tunn långärmad underställströja i neopren, gjord för att ha under våtdräkten vid kalla öppet vattensimningar. Ulf Hausmann hade en liknande tröja på Mallis och den gjorde mig så dödsavis att jag omedelbart var tvungen att skaffa en egen.

Just nu använder jag tröjan som arbetskläder. Inga konstigheter. Neopren är det nya svarta och personligen tycker jag att jag aldrig varit finare än nu. Den sitter perfekt!

Utöver neoprensuccén trillade det in nya Zoggs Fusion Air simglasögon (terminalglasögon?), powergel shots från Powerbar (dagens lunch?) samt en uppsättning merinokläder.

Den här veckan är det tid för efterlängtad återhämtning, men sedan drar det igång igen med massor av simträning och annat. Fram till nedtrappningen inför Vansbro planerar jag för sex simpass i veckan, både inomhus och utomhus. Och ett litet swimrun vid Isles of Scilly förstås.

Hoppas det kommer vara kallt i vattnet, för nu är jag jeflarimej utrustad!

Inga kommentarer: