onsdag, maj 25, 2016

Lisa sa vad vi skulle göra


Det var stjärnglans på träningen igår. Lisa Nordén kom och gästcoachade oss på simskolan, som nu har flyttat ut till Huvudstabadet för återstående tillfällen. Jag var mindre starstruck än jag trodde jag skulle vara, men det var förmodligen bara för att Lisa visade sig vara en så där härligt sprudlande och jordnära tjej. Som vem som helst. Trots att hon var nio tusendelar från ett OS-guld.

Jag hoppas hon får vara med i Rio!


På morgonen var jag på gymmet och tränade mig till väldigt trötta armar och axlar. Det blev många armhävningar för att jag skulle få till en bra bild enligt den vision jag hade (den glamorösa verkligheten bakom det du ser på bloggen) och jag hade svårt att ratta bilen hem efteråt.


Kvällen var perfekt för att inviga Huvudstabadet. När jag och simpisarna träffades och fikade innan passet så sken solen, men när det var dags att hoppa i vattnet hade den försvunnit bakom träden.




Det gick mycket bättre att simma än jag hade förväntat mig. Var som sagt trött efter morgonens aktiviteter på gymmet, och jag valde att simma i våtdräkt i hopp om att den skulle göra jobbet åt mig.

It did. Älskar den därna. Jag blir så sjukt snabb. Crazy, crazy, crazy!!!

6x100m i fart 2 klockade jag på 1:33, 1:37, 1:33, 1:33, 1:34 och 1:35. Fart 2. Jä.

Träningsvärken idag är dock massiv, och jag känner mig lite tveksam till hur bra jag kommer klara mina intervaller i bassängen i eftermiddag. Meddelar redan nu att jag kanske kommer maska.

Inga kommentarer: