fredag, juni 10, 2016

Superlarvig kompis och skatteåterbäring


Liten Tratt blev tillfälligt återinsatt som löparkompis igår, trots att hon egentligen fått sparken. Att hon fick en ny chans berodde väl egentligen mest på att det inte fanns några andra sökanden till jobbet, och hon var villig att hoppa in med kort varsel.

Löpdelen klarade hon bra, 4 km elljusspår genom skogen. Det kändes som om vi kutade jävligt snabbt, så jag blev lite besviken när jag såg att snittet inte var bättre än 5:19 min/km. Sen kom jag på att det nog faktiskt var en av mina snabbaste tider på kuperat spår, och gav mig själv en propp så jag blev tyst.

Andra delen, löpskolning på sportfältet, klarade Krabban däremot inte så bra, nej. Hon var supertöntig och omogen, gjorde inte en enda övning rätt. När jag sa åt henne att skärpa sig så rejsade hon iväg i full kanel i cirklar runt mig, liksom för att påvisa att det varken var fel på hennes fart eller teknik. Kul tjej. Helt oseriös. Väx upp liksom, du fyller snart sex år!


Jag annonserade ju tidigare att även mina långpasskor, Asics GT2000-4, skulle få sparken.

Idag höll de på att ersättas av ett par Asics Gel-Kayano 22, men istället kom jag hem med ett par Asics Gel-Super J33 2. Det är de på bilden. Kanske inte riktigt rätt ersättningsprodukt dåra, men va fan. De var assköna.

Dessutom fick jag med mig ett par långa, snyggsnyggelisnygga tajts från 2xu. Hej skatteåterbäring!

I övrigt ägnas denna dag åt vila.

Inga kommentarer: