torsdag, juni 02, 2016

Två vattenpass



Andra träningstillfället på ow-kursen med Coach Ludde i Rösjön startade 06:30 imorse. Sjuk tid. Min klocka ringde redan 05:00, eftersom jag behövde hinna rasta Tratte innan simningen.

Det tog ett tag att komma i vattnet, trots den soliga morgonen och att jag, pga lite ruggig, var iklädd allt neopren jag kunde uppbringa. Och sedan tog det ytterligare en god stund att komma igång. Men avslutningen - en lugn simning runt ön - var magisk.

Dessutom fick Fredrik chansen att förklara sitt provocerande uttalande i podden. Agreed to disagree.


Eftermiddagen har jag tillbringat vid Huvudstabadet. Först simning. 2300m teknik/fart stod det på passet och jag lyckades med det ena men inte det andra. Sen låg jag utslagen bredvid poolen i timmar, lapade sol och brydde mig mindre om att simningen just nu kan dra åt helvete.

Inga kommentarer: