tisdag, september 27, 2016

Förbannade skitfötter


Koster swimrun - förra årets roligaste lopp. Jag har längtat efter det hela sommaren. Få träffa swimrunvänner, dricka bubbel, uppleva den superhärliga atmosfären och köra ett fint och annorlunda lopp.

Förra årets helg var liksom helt grym.


Men så är det fötterna. Efter Solvalla swimrun svullnade de som två vindruvor och jag kunde inte gå. Jag har inte stukat dem men de agerar märkligt. Det har långsamt blivit bättre, men jag har fortfarande lite ont.

Innerst inne vet jag att jag inte borde köra Koster swimrun. Inte om fötterna känns som idag. Inte ens om de hinner bli bra. Jag vet ju inte vad som är fel, tänk om jag förvärrar något?

Men jag vill åka. Vill, vill, vill! Förnuft mot känsla. Jag har lämnat beslutet åt ödet och försöker känna mig lugn i det. Och så har jag bokat tid hos naprapat-Anna för renovering.

Tar någon vår plats blir det så. Om inte så tar jag mig runt banan med Lindad. Win-win.

Inga kommentarer: