fredag, september 09, 2016

Oro, lite sömn och genialiskt knep


En jäkla vecka det här. Reka kastrerades i tisdags. Jag hade en klump i magen hela dagen, men allting gick bra och hon kom hem på kvällen. Ynklig. Under natten gnällde hon, var orolig och fick små ryck när det verkade som att såret gjorde ont eller kliade. Med rymdtratt på hade hon inte koll på sina utrymmeskrav och dessutom sökte hon tröst nära mig. Jag sov knappt alls.

Andra natten sov jag inte heller. Reka fick sprutdiarré (sannolikt av smärtlindringen) och vi gick ut ungefär varannan timme. Besök hos veterinären på morgonen, inköp av tarmbakterier och snäll mat samt byte till ny typ av smärtlindring.

I natt sov Reka. Jag sov. Alla är piggare. Avföringen fastare (jamen du vet...) och livet ohyggligt mycket bättre. Jag klarar inte av att inte få sova ordentligt på nätterna. Mår dåligt, blir stressad, lättstött och obalanserad.


Var helt opeppad och på tok för trött för att simma det planerade distanspasset på 3750 meter på torsdagen, men jag gjorde det ändå. Och det gick okej.

Har köpt en ny simväska. Valde gul och blå, eftersom medmänniskor tenderar att tro att man är med i något slags landslag om man har de färgerna. Min genialiska plan är att folk ska tro att jag är special-special och därför välja en annan bana i simhallen.

Fungerade så jävla bra! Det första som hände i Eriksdalsbadet var att en kille sa "nej, du ser ut att vara elit" när jag frågade om han var på väg ner i min bana. Jag låg och bensparkade precis då så jag kan absolut inte ha sett proffsig ut. I veckan blev jag omsimmad av en tjock tant i blommig duschhatt (ej badmössa) när jag tränade benspark, för att ta ett exempel ur verkligheten.



Dagens 4300 meter i Vilundabadet gick däremot väldigt bra. Var extremt fokuserad hela passet, simmade starkt och lätt. Upplägget var trevligt, och under huvudserien blev jag varm men inte särskilt trött. Avslutningen med några snabba 25:or var rolig. Det var fruktansvärt trögt att veva igång maskineriet i högre tempo efter att ha truckat nästan 4k. Kände mig som ett kvarnhjul i början. Otroligt underhållande.

Nu känner jag mig bara uppspelt. Glad. Hungrig. Redo för fredagsdejt med da Man.

Inga kommentarer: