söndag, oktober 30, 2016

MTB med Reka vid Rösjön



Jag tog med mig Tratten och drog ut i skogen och cyklade MTB idag. Vi hade roligt båda två, och Reka skötte sig exemplariskt. Vi var otroligt synkade och trots att kommunikationen skedde på distans så kändes vi som en enhet på slutet. Det var en så himla häftig känsla. Underbara lilla jyckestycke!!!



MTB är rätt okej att cykla, så länge det inte blir för svårt. Idag valde jag nästan enbart grusvägar och körde i lågt tempo eftersom Reka var med, men det var en bra start. Var ute en och en halv timme.

Några partier gick dock på mindre, mer tekniska, stigar, men jag tyckte jag klarade dem bra. Hyfsat. Tyvärr gjorde det lite ont i foten när jag behövde använda den för att trycka på i terrängen. Dessutom hoppade växlarna i uppförsbackarna, vilket är typ det sista man vill då.



Baksidan av denna annars fina, soliga och glada dag är att jag har haft ont. Diskbråcksont. Vaknade i natt av att det gjorde svinont, Hade ont när jag klev upp. Ont när jag cyklade. Ont nu. Skit.

Inga kommentarer: