lördag, november 12, 2016

Morgonträning & Medleys Simutmaning


Efter motivationskicken jag fick i vattnet igår var det plättlätt att kliva upp imorse för att simträna i Vårby kl. 7-9 med Human Ambition. Inte en enda inombords pessimist ifrågasatte. Hjärnas tvivlare verkar ha underkastat sig mig till slut. Åtminstone för tillfället.


Så här såg dagens pass ut. Siffrorna 1-4 hänvisar till vilken bana man simmade på. Jag låg på bana 2 och gjorde således 12 repetitioner av alla övningar, totalt 4000 meter.

Mentalt kändes det här som ett tungt och lite tråkigt pass. Asmycket jobbig benspark som inledning, för att sedan trucka fram resten i fart 2. Det hände inte så mycket.

Foto: Micke Rosén

Men jag tänker att alla pass är bra pass. Idag fick jag tillfälle att öva på att orka hålla koncentrationen över tid. Det är en jättenyttig övning för mig. När tankarna vandrar så tappar jag ofta fart, så inför ett lopp som Vansbrosimningen till exempel så gäller det att vara lika mentalt som fysiskt tränad.

Foto: Johannes Sundlo

På eftermiddagen var det dags för höstens upplaga av Medleys Simutmaning i Tyresö Aquarena. Eftersom jag inte kunnat träna som planerat och fortfarande inte har kraften tillbaka i vänsterarmen valde jag att inte ställa upp mer än i lagkapp, och utöver det istället helt fokusera på de av mina elever från Skanstull som deltog.

Att inte kunna tävla var fruktansvärt jobbigt. Där och då hade jag annat jag kunde fokusera på men när jag kom hem kände jag mig minst sagt bedrövad och ledsen. Oklädsamt avundsjuk på alla som fick genomföra utmaningen.


Sex tappra från Skanstull kom till start, men Anna hann åka innan vi tog bilden. Vilka fina insatser de gjorde! Jag är SÅ himla stolt! Hur grymt är det inte att klämma 50 meter efter att bara ha simmat i ett par månader? Eller i Annas fall, 25 meter efter 3 tillfällen på nybörjarkurs. Jäkligt mäktigt!

Och nästa gång... då är jag med!

Inga kommentarer: