torsdag, december 01, 2016

Babsan goes yttepytte


Jag fick blått hår på bilden för att framhäva min färgglada baddräkt lite extra. Den är ny, den är jättepiffig, den har tyg som nästan täcker rumpan och den har superfin rygg. Love it. Ska aldrig simma i någon annan. Ska försöka komma över en Babsanperuk också.

Igår drog jag och min överlastade peppryggsäck till Vilundabadet för att simma 1900 meter. När jag började få hjälp av Simfröken med träningen var det här längden på mina distanspass. Då var det mäktigt, nu känns det nästan löjligt yttepytte.


Jag hade alldeles för roligt för att vilja sluta simma. Härlig känsla, precis så ska det vara!

Tyvärr försvann lite av min koncentration i all glädje och tankarna vandrade mer än vad de borde ha gjort. Jag njöt av lugnet i simhallen, av att ha egen bana, av att jag var ett med vattnet, av färgerna i min baddräkt, av att få följa klockan på väggen, av att simma med fenor, av att simma utan fenor, att voltvända osv, osv...

Allt detta medförde mindre fokus på höft, glid, grepp, huvud, bredd och sånt jag borde tänkt på. Sånt som faktiskt är viktigast av allt. Jag tar med mig alla positiva känslor och steppar upp koncentrationen på nästa pass.

Inga kommentarer: