söndag, april 16, 2017

Camp Easterbunny, påskdagen


Söndagskväll i Vårby. Ägnade större delen av dagen åt att ligga under en värmefilt i soffan på landet, ta små tupplurar och läsa en läbbig deckare, men trots det kände jag mig sliten när jag började simma.

Var trött i axlarna, vilket egentligen inte var så konstigt med tanke på att jag ditintills simmat ihop 16.650 meter sedan onsdagen.


Passets inledning bestod av en massa femtior teknik och fart, följt av 400 meter konditionsfart, 600 meter benspark och sedan 12x75 meter, också i främst konditionsfart.

Det kändes inte som att vi höll på särskilt länge trots att min motivation var låg, och jag var väldigt förvånad över att vi ändå fick ihop 3400 meter. Jag vill aldrig glömma känslan jag tidigare hade om att det är en orimligt lång distans.

Inga kommentarer: