lördag, maj 20, 2017

Medleys Simutmaning vt 2017


Igår var det dags för Medleys Simutmaning i Tyresö Aquarena igen. Den där härliga tillställningen som går två gånger per år, då alla som gått eller går crawlkurs hos Medley får vara med och simma 25, 50 och 100 meter som på en riktigt tävling. Det är speaker, eltidtagning, heatlistor, live timeing osv, men ingen blir diskad vid misstag och man tävlar bara mot sig själv. Kul, kul, kul!

Målet under Mallis var att toppa formen inför det här eventet, men som du vet så gick simningen där nere lite krackigt. Sedan jag kom hem har dessutom varje dag varit en enda lång prövning och livet fortsätter att slipa ner mig till snart ingenting.

Jag åkte i alla fall dit. Genom fredagsrusningen i strålande solsken och sommarvärme.



25m frisim, bana 6

Var helt oförberedd när mitt namn ropades upp för första loppet. Hade blandat ihop heaten och fick bråttom upp på startpallen.

Uppgången efter starten blev inte så bra och jag tog alldeles för lång tid på mig för att komma in i simningen, men det var ändå ett par meter mot slutet som kändes rätt hyfsade. Är inte helt nöjd med tiden, 16:91 (16:73 respektive 17:07 tidigare), men eftersom det är manuell tidtagning så orkar jag inte hetsa upp mig för mycket.



50m frisim, bana 4

Var ändå hyfsat peppad innan 50:an. Hoppades att jag skulle hitta samma känsla jag hade där i slutet av 25:an. Uppgången efter starten blev återigen halvdan, simningen kändes ofokuserad, andningen yvig, voltvändningen långsam och mjölksyran så kraftig på slutet att det var svårt att hålla uppe frekvensen. Framför allt var det inte roligt.

Tiden blev 38:08 (36:66 respektive 37:60 tidigare) och jag kände mig oerhört missnöjd med det där och då. Nu tycker jag inte att det spelar någon roll.

Eftersom det inte var roligt att simma så strök jag mig från 100m och lagkapp. Det fanns ingen energi kvar och jag såg ingen anledning att lägga mer press på mig själv.

Inga kommentarer: