lördag, maj 27, 2017

Simma ute och simma inne

Igår var det dags för andra passet för året i öppet vatten.


Solen envisades med att gå i moln titt som tätt, och vinden blåste lite kallt, vilket fick mig att fundera på varför jag egentligen skulle simma.


Karin var premiärfin med matchande hår, naglar och våtdräkt. Det var hennes första utomhuspass för i år, och då simmar man förstås med stil.


Jonas var med som bryggvakt eftersom en misstänkt förkylning satte p för simning och eventuella planer på att ge sig i kast med Brunnsvikens 16.5-gradiga vatten.


Den tappra badarskaran bestod således av mig själv, Mårten och Karin. Snygga, snabba, starka.


Det var kallt att hoppa i, men inte lika kallt som senast, trots att det bara skiljde drygt en grad.



Vi simmade bara ut till udden och tillbaka, och sen ägnade vi minst lika lång tid åt att hoppa, skutta, dyka och leka vid bryggan som ungdomar. Jag och Karin hoppade dessutom i UTAN våtdräkt, ett dopp som vanligen brukar ske tidigast runt midsommar för min del.


Avslutade dagen med bubbel och grillad lax på altanen. Altanen är för övrigt helt underbar att hänga på just nu.


Imorse var jag tillbaka i Vårby för episk simträning med Human Ambition. Det uppstår alltid magi i Vårby på lördagsmorgnar, men just idag var jag varken episk eller magisk.

Karin hade gjort ett bra pass men ingenting fungerade för mig. Hade svårt att andas och jag simmade konstant 5-10 sekunder långsammare än jag borde. Mot slutet fick jag dessutom en smula ont i bröstet, och då la jag av.


Avslutade med fika ute i solen på Kaferang vid Nytorget. Det var både episkt och magiskt, trots att jag hatar det stället. De har så mycket gott på menyn att jag aldrig vet vad jag ska välja!!!

Inga kommentarer: