onsdag, maj 17, 2017

Tri-Mallorca, the bitter end (och många fukk!)


Till att börja med har jag, efter senaste inlägget och funderingar över vad jag egentligen pysslar med i vattnet, studerat massa gamla filmer på mig när jag simmar. Tittat på tekniken. Hittade det här från januari. Vaf... liksom. Skare se ut så här eller? Jävla svåra skitsport. Fukk it.


Fukk också att Trimallorca är över för den här gången. Jättefukk på det. Jag behöver krishantering av så många anledningar att ett ordinärt block inte räcker för att lista dem.


För många deltagare tog resan slut redan i söndags, men vi var ett litet, tappert gäng som var kvar till tisdagen. På söndagskvällen åt vi middag på stället med den svingoda sangrian. Jag tror att jag blivit lite beroende av den. Och av alla härliga människor.


Försökte övertala Pål och Marika att jag skulle få vara deras fosterbarn och stanna kvar med dem en vecka till, men det blev omedelbart mycket tjat om att jag skulle städa rummet, hålla mig i skinnet, bo under trappan och inte ställa till besvär så jag sjappade ändå. Ångrar det nu. Fukk.


En enda morgonyoga på stranden blev det för mig. Sista morgonen. Jag hatar ordet "sista" i samband med Mallorca. Fukk sista. Snyft.


Hemma serveras inte belgiska våfflor med Nutella till frukost. Jag lägger ingen värdering i det, det är bara ett konstaterande. Men jag ser faktiskt fram emot att inte trycka i mig 10.000 kalorier om dagen.

Jag har känt mig så otroligt tjock och oattraktiv av allt svullande, men jag har haft svårt att göra något åt det med dignande middagsbufféer och nämnda frullar. Den förlamande tröttheten jag dras med i stort sett hela tiden blir inte mer lätthanterlig när kroppen dessutom känns flubbig och som gjord av bly.



Men! När jag ser den här bilen på mig själv, tagen på resans sista dag, har jag svårt att kalla mig själv tjock. Nä, jag är snarare madderfakking astajt. Het som en stekpanna. Jag är vanligen inte partisk men här måste jag faktiskt stå upp lite för mig själv.

Nu har jag inget mer att säga. Detta om detta. Fukk allt. Jag hatar att vara hemma. FUKK!

Inga kommentarer: