söndag, juli 30, 2017

Exploring Edsviken



När jag kom sent i säng på fredagen och klev upp tidigt på lördagen för att simma ytterligare ett pass så kändes det som att jag tärde lite på kroppens resurser.

Den stora uppslutningen på morgonens simsafari med Human Ambition och det helt spegelblanka vattnet i Edsviken sköt dock snabbt alla såna tankar åt sidan.


Vi träffades vid Bockholmen och efter en logistisk utmaning hade vi, med inlånad hjälp av pappa, lyckats med konststycket att transportera alla 18 simmare till startplatsen vid Rådan i Tegelhagen.


Vi hoppade i vattnet som höll en behaglig temperatur, och begav oss söderut.


Sträckan vi skulle simma var ungefär 4 km och gick längs med stranden förbi Polisskolan, Ulriksdals slott och Betlehemskyrkans sommarnöje Svalkan, in i Stocksundet under E18 och vidare till Bockholmen och våra parkerade bilar.



Första stoppet gjorde vi vid sandstranden mittemot Kaninholmen. Micke tog lite bilder på oss när vi simmade, innan vi fortsatte vidare förbi slottet.


Jag upplevde simningen som väldigt jobbig. Jag var, helt förväntat, otroligt trött i kroppen efter veckans hårda utmaningar och jag var nöjd med att ligga och glida fram i ett lugnt tempo, även om det innebar att jag ibland kom lite efter den största gruppen.



På just den här simsafarin var det ovanligt få stopp, kanske beroende på att vi var så många och det var omöjligt för Micke att vara både i täten och svansen samtidigt.




Att simma genom Stockholm är fantastiskt och hur trött jag än må ha varit i kroppen så var det en magiskt vacker simtur. Verkligen spektakulär! Så värt!

Inga kommentarer: