torsdag, juli 06, 2017

Ny kompis


Jag har köpt en ny våtdräkt.

Min gamla 2xu v:3 har nu tre år på nacken och jag har varit väldigt nöjd med den. Varje sommar när jag dragit den på mig har det känts som om jag fått superkrafter.

I år fick jag också superkrafter men ingen feeling. Vi har växt ifrån varandra, utvecklats åt olika håll. Den har varit med i större delen av min aktiva simkarriär, men allting har en ände och korven den har två. Precis som i löparskor torkat gummit över åren och tappar stunsen.

Efter att ha provsimmat en Zone3 Vanquish och en Orca 3:8, samt misslyckats med att ens få på mig en Orca Predator (storlek medium herr) så bestämde jag mig för Vanquishen. Egentligen för att det var kärlek direkt när jag drog den på mig. Otroligt mjuk och följsam, nästan som en nylonstrumpa.

Det blir premiär och upp till bevis för dräkten i Vansbro till helgen. Håll tummarna!

Inga kommentarer: