onsdag, augusti 16, 2017

Lite gnäll bara


Motivationssvacka! Jag har känt mig trött och osugen på att simma den här veckan. Lite pga livet och kanske lite pga att det blev rätt många meter förra veckan utan att jag reflekterade nämnvärt över det då.


Det har inte varit ont om tillfällen att simma. Den här veckan håller jag (aka Aqtivate) och Henke en intensivkurs i öppet vatten i Huvudstabadet/Ulvsundasjön. Att åka dit och simma innan kursen drar igång skulle fungera utmärkt.


Igår förmiddag hade jag även kunnat slänga mig i och köra 30 minuter mellan två PT-pass men gjorde icke så.


Inte heller tog jag chansen att simma när jag var klar med PT-passet i Vasalundshallen vid lunchtid. Fast där hade jag faktiskt en tillfällig motivationstopp. Tyvärr hade jag inte några simgrejor med mig så att jag kunde ta vara på den. På eftermiddagen var jag för trött för allting utom kvällskursen.

Men nu har jag gnällt klart. I eftermiddag ska jag simma. Man blir visserligen stark av vila. Men också av träning.

Inga kommentarer: