onsdag, augusti 23, 2017

Sunday, fun day!

Övar för uttagningen till konstsimsgruppen

Söndagen bjöd på en fantastiskt rolig simning utanför Djurgården tillsammans med Micke, Carl, Louise, David och Björn. Ännu en ny plats för mig att simma på.


Första sträckan hade en machete kommit väl till pass. Jag förstår knappt hur modig jag var som banade min väg genom all den växtlighet som rådde. Granater och krevader vad snuskigt det var! Dessutom förbannat kallt.

Totalt simmade vi ungefär 2.7 km, tur och retur till platsen där kungens polare Noppe tydligen fick nog och sänkte sig. Märkligt och makabert, men inget samtalsämne förvånar med det här gänget. Inställningen till det mesta är generellt rätt avspänd.



På vägen tillbaka möttes vi av ganska höga vågor och det var så_himla_roligt! Jag blev inte ens sjösjuk utan allt var bara lekfullt och glatt. En bättre söndag helt enkelt.

Inga kommentarer: