fredag, september 29, 2017

Like a boss!


Jag simmade höstens första PT-pass och testserie idag med Hasse i Vasalundshallen. Härligt att äntligen vara igång!

Som vanligt var jag lite nervös innan och jag har gått länge och grunnat på hur jag skulle lägga upp simningen. Testserien bestod av 10x100m @2:00, alltså en bekant serie (läs om tidigare genomföranden här) men med kortare starttid än vad jag tidigare haft. Mina två alternativ var:

1) Ta det lugnt, ca 1:45/100m, men få kortare vila
2) Simma på lite tuffare, ca 1:40/100m, men riskera att inte orka genom hela


Hasses order var att jag skulle simma kontrollerat och hellre känna att jag kunde köra två hundringar till, än att maxa ut allt så här i början av hösten. Så jag tog det väldigt lugnt på första hundringen och landade ändå precis över 1:40. Och jag fortsatte på samma sätt.

Det var grymt. Känslan var grym! Jag kände mig hur stark som helst. Det svåraste var nästan att vara närvarande i huvudet hela tiden, vilket var en utmaning eftersom det kändes lite som att köra automatväxlad bil på en låååång, rak motorväg.

Sista hundringen fick jag lov att öka tempot sista 50 och där droppade jag 1,5 sekunder helt utan problem. Ser fram emot att göra om det här i slutet av höstterminen.

Kommande testserier:
oktober: 800m
november: bruten 400-ing (200+100+50+50)
december: 10x100m @2:00

Inga kommentarer: