torsdag, oktober 12, 2017

Sofias simester - dag 5


Solen går ner och simestern närmar sig sitt slut. Vilken bra vecka det har varit! Och vilket trevligt och genomtänkt upplägg på ett träningsläger, om jag får säga det själv.

Det enda jag kan anmärka på är att resan var lite för kort, men till mitt försvar så visste jag ju inte hur utfallet på denna Virgin Tour skulle bli. Det hade lika gärna kunnat bli fiasko med gråt, hemlängtan och tandagnisslan.

Tur att jag ska tillbaka till Mallis igen om bara fem veckor. Då är det också en simester, men inte ensam utan med tuffa, snygga, sköna simpisbrudarna.


Dagens schema var gediget. Mycket att stå i. Tuppluren mitt på dagen var välbehövlig.

Överkoppen kändes fortfarande sliten och dessutom var barfotapromenaden till stan igår jättedålig för min inflammerade sena i foten. Så ont som jag haft idag har jag inte haft sen det blommade ut för ett år sedan. Känns skit faktiskt. Har linkat omkring som en skadeskjuten fågel hela dagen.


Morgonpasset var bara 1200 meter och avklarat på drygt 30 minuter, så redan där låg jag före schemat. När jag kom till relaxpoolen 09:30 var solsängarna fortfarande blöta efter natten. Upprörande! Fyllde i en kränkthetsrapport och torkade av efter bästa förmåga.


Jag var riktigt trött och omotiverad inför dagens, och veckans, sista distanspass. Jag övervägde att skolka men insåg hur mycket jag skulle ångra mig. Fast jag ångrade lite att jag simmade också. Det var någon Pellejöns (tydligen jag själv?) som hade lagt in 1100 meter benspark som ett hejdundrane fyrverkeri till avslutning på veckan. Doh. Kramp.


Jag har under simesterns fem dagar simmat 22 500 meter. Inte alls konstigt att jag känner mig en smula sliten. Lägg till två pass styrketräning och minst en timmes promenad varje dag.

Eftersom jag har varit min egen simtränare har jag själv fått försöka hitta och ta mig an mina svaga punkter. Områden jag anser det finns förbättringspotential inom är:
  • riktning, jag kan bli lite svajig ibland
  • balans, armar och en flyger hit och dit för att kompensera
  • frånskjut, jag slarvar med min streamline 
  • benspark, kunna använda benen när jag simmar fort



Till middag serverades tapas och det blev en värdig avslutning på veckan. Har varit skönt att kunna äta på hotellet varje kväll och jag har inte känt mig särskilt besvärad över att vara ensam. Fast ibland har jag saknat sällskap.

Ja. Detta om detta. Imorgon åker jag hem. Min transfer kommer 06:55, fyra timmar innan flyget går. Det är i så god tid att jag blir stressad. Puss, hej.

Inga kommentarer: