lördag, november 04, 2017

Verkar opåverkad


Episk lördagsmorgon i Vårby, check!

Imorse inträffade en incident på morgonpromenaden som fick mig ur balans, och jag är glad att jag ändå kom iväg till träningen.

Under morgonpromenaden blev Reka påhoppad av en hund som kom springande i full fart ut ur en trädgård. Det har hänt en gång förut med en annan hund i grannskapet och det satte djupa spår i Tratty. Risken är att morgonens händelse också gör det. Själv blev jag både arg, ledsen och rädd.



Pontus var chef för träningen idag och passet vi fick simma var lättsmält och roligt. Tiden gick fort och jag var förvånad att vi fick ihop 3750 meter. Det kändes mycket kortare.

Min form verkar helt opåverkad av senaste tidens mjältbrand för jag simmade väldigt bra idag också.

4x(4x100m) @2:00
ss: 1:39/100m
pd: 1:30/100m
f: 1:26/100m
pf: 1:19/100m


Jag simmade på bästa banan med Theresia, Rex och Elin och vi höll lagom mycket vila. Skönt när det inte känns stressigt mellan intervallerna som inte har starttid.

Fick beröm för min teknik men Pontus tyckte att jag skulle försöka använda benen mer, och hålla en jämnare rytm i bensparken. Det kändes bra när jag gjorde det, men blev väldigt jobbigt.


Avslutade med dunderfrulle på Finefoods med Rex och Kajpen. Som sig bör.

Inga kommentarer: